Chili/Argentinië

20 september 2004 - Santiago, Chili

Wat info over mijn volgende reis...

Chili en Argentinië vormen samen de zuidelijke punt van Z - Amerika. Mijn reis begint in Santiago de Chile en eindigt in het moderne, kosmopolotische Buenos Aires. Het moderne Santiago de Chile gekenmerkt met prachtige koloniale gebouwen en brede avenues, pleinen in het centrum van de stad (waar schoenpoetsers, portrettekenaars, zangers en predikanten proberen de aandacht te trekken van het passerende publiek).

Vandaar ga ik richting Puerto Montt waar ik de boot neem richting Puerto Natales.

Puerto Natales, wat vooral bekend staat als uitvalsbasis voor de trekking in Torres Del Paine. Dit is het bekendste park van Chileens Patagonië. De gletsjers, ijsbergen, watervallen, turkooiskleurige meren, kolkende rivieren en veel hoogoprijzende besneeuwde pieken, waaraan het park zijn naam ontleent (Klein Alaska).

Vanuit Puerto Natales ga ik richting El Calafate. Hier ga ik het N.P. Los Glaciares bezoeken, dat sinds 1981 op de werelderfgoed staat van UNESCO. Van hieruit neem ik een vlieger richting Ushuaïa. Om na enkele dagen vandaar uit te reizen naar het noorden richting Rio Gallegos.Vanuit Rio Gallegos reis ik richting Buenos Aires met een tussenstop op Puerto Madryn. Hier bezoek ik het alomgekende eiland Peninsula Valdez om aan whale-watching te doen, maar verder ook het spotten van zee-olifanten, zeeleeuwen, piguïns en dolfijnen. En de reis eindig ik in schoonheid in de metropool Buenos Aires, het kloppend hart van de tango, met oa bezoek aan het kleurijke La Boca, enz...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl