Mexico ...het land van tequilla en de VW kevers

13 april 2003 - Mexico City, Mexico

Ook tijdens deze reis was ik nog niet bezig met bloggen.

Onze reis begon in de hoofdstad Mexico-City met onze eerste stop in Teotihuacan

Overal zie je nog (bij ons zo geliefde) volkswagen kevers. De politie patrouilleert hier in de drukke hoofdstad met deze auto's. Zelfs de taxi's zijn hier VW. Dus,...voor elke VW freak is dit the place to be. Verder bezocht ik een lokale markt waar ze de alomgekende tequilla en Mezcal (een gedistilleerde drank gemaakt van agaves.) In sommige merken zit een worm - wat een larve van een mot is. Er heerst een mythe dat je een wens mag doen als je het laatste glas van de fles drinkt met worm incl.

Zoals de meeste toeristen reisden we met het openbaar vervoer, richting Oaxaca en San Christobal de Las Casas, wat bekend staat voor hun koloniale gebouwen en de uitvalsbasis is naar Palenque. We verbleven ook enkele dagen in het chille surfparadijs Puerto Escondido, maar begaven ons naar de plaats voor beginners om te bodyboarden..Zelfs hier was de swell al enorm.

Verder reden we naar Palenque, de stad bij uitstek met Maya cultuur. Verder bezochten we het andere wereldwonder Chitzen Itza gelegen in Yucatan.