Santiago - Puerto Mont

26 september 2004 - Puerto Montt, Chili

Hola,

Na mijn 13 urende vlucht vanuit Madrid kwam ik aan in het warme Santiago de Chile. Schitterend weer, blauwe hemel..De ideale start voor een schitterende vakantie

. Ik nam de bus naar Los Heroes in de wijk Barrio Brasil waar ik mijn guesthouse had geboekt. Na wat sight-seeiing te doen in de mooie, maar drukke, chaotische hoofdstad. Vooral de combinatie tussen koloniale gevels en moderne appartementblokken waren even wennen. Ik begaf me naar het busstation waar ik mijn busticket boekte naar Puerto Montt (economy 9500 Peso voor 13u rijden). Semi cama en cama plaatsen variëren tussen de 15.000 en 23.000 P. Verder heb ik in de hoofdstad een bezoek gebracht aan Museo Chileno de Arte Precolombino

's avonds nachtbus naar Puerto Montt

Puerto Montt

In Puerto Montt valt er op zich niet veel te zien, maar het is de uitavlsbasis voor de boottocht naar Puerte Natales. Verder is het één van de meest regenachtige gebieden in Chili. In afwachting tot de bootcruise de volgende dag boekte ik een excursie naar N.P. Perez Rosales.

Het eerste deel was een bezoek aan Puerto Montt zelf, maar zoals eerder beschreven valt er echt niets te beleven. Dan reden we richting naar Puero Varas, wat me liet denken aan Zwitserland...bergen met besneeuwde toppen, houten chalets enz...We hadden een mooi uitzicht op de vulkanen Osomo en Calbuco. Nadien reden we naar Las Cascaras waar we de dag afsloten met een mooie boottocht.