op weg naar Grootfontein (Tsumeb)

14 juni 2021 - Grootfontein, Namibië

Vandaag verlieten we het Etosha gebied en reden we westelijke richting naar Grootfontein. Op zich viel eer niet zoveel te beleven maar de afstand naar Waterberg Plateau is te ver, vandaar ze deze stop ingelast hebben.

Grootfontein is een populair gebied bij mensen die de doorsteek maken naar Botswana, of mensen zoals wij die vanuit Etosha naar Waterberg Plateau reizen. De regio rond Tsumeb leek wel een prairie in het hartje van Amerika, met de typische windmolens, farms en schedels van overleden dieren. Opnieuw een heel ander landschap. Een excursie die ze aanraden is een bezoek naar de San village, maar deze was 80 km enkel. Voor Warre begon het vele rijden wat tegen de steken, niets kon hem nog boeien, vandaar we besloten om deze toeristische attractie niet te doen. We hadden tenslotte ook al de Damara en Himba's bezocht.

Roy's Rest Camp is een fotogenieke kampplaats. Er hangen immense mobielen, gemaakt van schedels, onderdelen van auto's enz...Het lijkt een stukje vergane glorie met een oude benzinepomp enz...Namibië heeft iets met oude auto's, benzinestations,...(Solitaire, Canyon Roadhouse,...) Warre die had zijn zwembad, en die was in zijn nopjes. De camping heeft ook zijn eigen waterpoel, niet zo groot maar toch heb ik hier weer wat impala's en andere hertsoorten gezien. We zaten bijna door onze voedselvoorraad en hadden geen vlees meer, dus besloten we om hier te dineren. Opnieuw superlekker gegeten (Oryx, groentjes en rosti's van maïs), en als nagerecht heerlijke warme vanillepudding.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl