Kvaløya en Sommaroy

13 oktober 2021 - Sommarøy, Noorwegen

Vandaag deden we onze eerste daguitstap naar de aangelegen eilanden Kvaløya en Sommaroy. Een zeer mooie autoroute met prachtige natuur met immense meren, de tytpisch kleurrijke huisjes langs het meer. Hier en daar mooie watervallen. Voor elke fotoliefhebber, een streling voor het oog. We reden op het gemak en genoten van de prachtige vergezichten. Een leuk "meeneem momentje" was toen we onze lunch aan het eten waren aan een meer en opeens enkele orka's zagen boven komen met het spuitende water. Heel leuke regio om wandelingen te maken. Overal zie je kleine haventjes met vissersbootjes. Je kan langs dezelfde weg terugkomen richting Tromsø, of je opteert om via de kust terug te rijden.

Na onze uitstap gingen we een plaats zoeken waar we later op de avond zouden terugkomen om het noorderlicht te spotten.

De weg naar Skulsfjord en is zo afgelegen, en je komt er zelden verkeer tegen. Aan het einde van de weg kom je aan een prachtig meer. Hier op de baan zagen we enkele rendieren die zomaar de baan overstaken.

Onze eerste stop was aan het meer van Ersfjordbotn, de tweede stop was de weg naar Skulsfjord

Het was bewolkt, maar we hebben het magische "groene licht" opnieuw gespot. Onze avond kon niet meer stuk.