Goodbye Chile - welcome Argentina

5 oktober 2004 - El Calafate, Argentinië

Ik regelde een bus met COOPRA en betaalde 13.000 P's. Bus SUR werd aangeraden, maar in tussenseizoen hebben ze geen dagelijkse ritten.

Na 30' sta je al aan de Argentijnse grens. Na de nodige administratieve rondslomp werd de tocht verder gezet. Het wegennetwerk tussen Puerte Natales en El Calefate is alles behalve, dus de 'luxe bus' kwam van pas. Je mag toch wel een 4 a 5 u rijden rekenen voor 200 km. Nu, het zien van vele dieren als guanaco's, vossen en struisvogels deden het hobbelend wegdek even vergeten.

Na aankomst ging ik wat rondneuzen in het pittoreske El Calefate, een soort 'adventure' dorpje... Het is gelegen op de Patagonische hoogvlakte. Hier kan je tal van excursies boeken naar de alomgekende Perito Moreno Glaciar boeken, en andere extreme sporten  als bergbeklimmen in Fitzroy en El Chalten enz..

Ik boekte een bezoek aan de Perito Moreno Glaciar met een ice-hiking op de gletsjer als afsluiter (250 Arg. P's). Van hieruit boekte ik met LADE mijn ticket naar Ushuaia ($70) ipv 150 $ met Aerolinas Argentinas