Puerto Montt - Puerto Natales

27 september 2004 - Puerto Natales, Chili

Hallo folks,

De boottocht duurde 4 dagen. Tijdens deze tocht passeer je langs de prachtig, uitgestrekte Chileense fjorden die je alleen kan bewonderen tijdens deze tocht. Af en toe zagen we wat ijs op het water liggen..dus richting zeer tegenstrijdig 'het koude zuiden'. Nadat we de haven uitvoeren kregen we wat uitleg over de tocht en de do's en de dont's op de overtocht. Eigenlijk is het schip een containerschip die enkele eilanden onderweg bevoorraad van voedings- en levenwaren. De lege cabines kunnen ingenomen worden door de toeristen, zodat ze nog een extra frankje verdienen. Zo zijn deze overtochten voor toerisme tot stand gekomen. Gelukkig was het niet te druk met toeristen op de boot, en al snel werden de eerste contacten gelegd. We genoten met onze dikke jas aan van de koude wind op het bovendek...Om de dagen te passeren is er een informatieve voorstelling over fauna en flora van Patagonië, of wat samenhangen in de bar met wat achtergrondmuziek. De 2e dag kruisen we de zee, met het risico op de gevolgen (alom gekend), maar gelukkig bleef het vrij kalm..In de mess werd de film 'Master and Commander' afgespeeld... Hoe toepasselijk...Nu beter dit dan de film 'Alive' in een vliegtuig

Tijdens de 3e dag maakten we een stop in Puerto Eden, het kleine afgelegen eilandje inde middle of nowhere en met een motorboot worden we afgezet aan de kust. Het was weer even wennen,want ik had last van 'zeebenen'. Tijdens de bevoorrading konden we wat rondlopen op het eilandje en verkennen. na enkele uurtjes terug in groepjes met de motorboot naar de Navimag... Vanavond laatste avond..De avond werd ingezet met een dansdemonstratie van de Rapa Nui dansers met hun folklorische dansen, gevolgd door het populiarste spel in Chili/Argentinië : BINGO....nadien was het PARTY-TIME met de nodige alcohol...Het werd een late nacht, of moet ik zeggen, het was vroeg in de ochtend..

Met een kater namen ik samen met 2 Welsch en een Australische toerist afscheid van andere reizigers en zochten een café op waar we een stevig ontbijt konden eten, met een lekker kop koffie...

Het werd vandaag een chille dag..Na wat Dafalgans te nemen ging ik wat prijzen vergelijken ivm trekking in Torres Del Paine.